dinsdag 13 maart 2012

DIY: mijn ombre hair!

Yeah, eindelijk; ik heb mijn haar geverfd! Het is niet helemaal geworden zoals ik in gedachten had, maar ik ben er toch wel blij mee. Ik wilde al een tijdje ombre hair, gewoon voor de verandering. Dus verfde ik de punten van mijn haar licht. Als je niet weet wat ombre hair precies is, lees dan dit artikel :)















Kijk mee om te zien hoe!

Voor het verven heb ik een highlight-set van Kruidvat gebruikt, omdat ik geen 15 euro wilde uitgeven aan het verven van kleine plukjes. Deze kostte 5,25 en dat vond ik al een stuk betere prijs Ik koos voor highlights omdat dit mijn haarkleur zou 'verlichten' en ik hoopte dat het daarom mooi over zou lopen in de punten  Hij is geschikt voor bruin haar, maar er was ook één voor blondines. Ik weet helaas niet of er ook highlights zijn voor nog donkerder haar.




Zo zou het er ongeveer uit moeten zien na het verven. Meestal worden highlights gebruikt voor streepjes verdeeld over het hele haar, zoals ook op het plaatje. Maar ik heb het dus alleen in de punten van mijn haar gebruikt. 





Dit zat er allemaal in de set: een potje ontwikkelingscrème, een zakje ontwikkelingspoeder, een borsteltje om de haarverf mee  aan te brengen, een spatel, een kleurconditioner, een mengbakje en natuurlijk een gebruiksaanwijzing. 




 Ik volgde de gebruiksaanwijzingen en goot eerst het potje ontwikkelcrème leeg in het mengbakje.

En daarna deed ik het ontwikkelingspoeder erbij. 


En zo ziet het er dan uit! 


De verf bracht ik aan met dit borsteltje. Verder verdeelde ik het gewoon met mijn handen (met handschoenen natuurlijk, haha).



Daarna deze twee plukken. De rest van mijn haar had ik vastgebonden.
sorry, ik keek een beetje raar
Maar na het föhnen van die plukken, zag ik eigenlijk nog helemaal geen verschil! Dus probeerde ik het nog een keer.

Dit keer had ik er wel veel meer verf ingesmeerd. Ook had ik meteen al mijn haar meegenomen. Zo op de foto zie je toch wel een kleurverschil. Jammer genoeg zijn die vlekken wel op mijn hemdje eronder doorgelekt, die kan ik nu dus weggooien. 

Tadaa! Dat zag er al een stuk beter uit dan eerst. 



En zo ziet mijn haar er nu uit! Het is uiteindelijk wel anders geworden dan ik in mijn hoofd had, maar zo vind ik het ook leuk. Natuurlijk is het niet zo'n hele grote verandering en het valt ook niet zo snel iemand op, maar ik ben er blij mee! 






Liefs, Zahra 

1 opmerking:

Dankjewel!